kredyty hipoteczne

19.12.2016 19:37

Automatyzacja kampanii telemarketingowych: jak zwiększyć skuteczność kampanii sprzedażowej

Sprawnie działający system call center stanowi zasadnicze narzędzie realizacji kampanii telemarketingowych. Choć prowadzenie kampanii sprzedażowych drogą telefoniczną wydaje się być przedsięwzięciem zakrojonym na dużą skalę, wcale nie musi być skomplikowane. Aby sprawnie i co ważne, skutecznie, przeprowadzić kampanię sprzedażową, wystarczy sięgnąć po efektywne i w pełni intuicyjne rozwiązania.

 

Jak zwiększyć skuteczność kampanii sprzedażowej?

 

Kampania marketingowa przeprowadzona w sposób przemyślany daje efekty w postaci lepszych wyników sprzedaży oraz zwiększenia świadomości marki w umysłach konsumentów. W jaki sposób podejść do form telemarketingowych, aby zrealizować własne cele, a zarazem nie zniechęcić do siebie klientów natarczywością komunikatów? Potrzebny będzie tu nie tylko dobry plan działania, ale również niezawodne narzędzia.

 

Niezastąpionym systemem telekomunikacyjnym dla call&contact center i firm telemarketingowych jest Call-eX marki Datera. W zależności od wybranego wariantu, może on funkcjonować na serwerze wskazanym przez klienta lub też w chmurze.

 

Call-eX w pigułce, czyli jak to działa

 

Celem automatyzacji kampanii telemarketingowych jest usprawnienie pracy marketerów i optymalne wykorzystanie ich czasu zawodowego. Użytkownik musi jedynie zadbać o merytoryczne przygotowanie do rozmów prowadzonych z klientami i do perfekcji dopracować strategię negocjacyjną. Za resztę, czyli za właściwe funkcjonowanie systemu telekomunikacyjnego, mocno podporządkowanego założeniom biznesowym, odpowiada Call-eX z systemem redundantnym.

 

Niezwykle ważną kwestią, wpływającą na efektywność kampanii sprzedażowych jest sposób wybierania połączeń. Niezależnie od produktu wybranego przez przedsiębiorcę, każdy z systemów telefonii IP opiera się na pewnych zasadach.

 

Podstawą stworzenia sprawnego modelu prowadzenia kampanii sprzedażowej od strony technicznej jest automatyzacja wybieranych połączeń. Call-eX sprawia, że użytkownik może zintegrować system z zewnętrznym dialerem. Inną, równie ważną kwestią jest integracja systemu telekomunikacyjnego z oprogramowaniem stosowanym w danej firmie (na przykład z CRM). Ważna jest również możliwość automatyzacji obsługi klienta dzwoniącego. Do tego celu stosuje się m.in. interaktywne menu IVR.

 

Sposoby zwiększenia skuteczności kampanii sprzedażowej

 

Sprawą kluczową podczas prowadzenia masowych kampanii jest przede wszystkim automatyzacja wybierania połączeń call center. Moduł, zwany przez specjalistów również dialerem, który odpowiada za tę niezwykle ważną funkcję, pracuje w jednym z trzech trybów:

  • preview dialing - tryb ten opiera się na ręcznym wybieraniu numerów na podstawie informacji odnośnie rekordu z bazy. Pracownik w pełni kontroluje to, z kim i w jakim czasie nawiązuje połączenie;

  • progressive dialing - tryb ten cechuje średni stopień automatyzacji. Wprawdzie telemarketer sam zapoznaje się z rekordem w bazie, jednak wybieranie połączeń należy już do zadań systemu;

  • predictive dialing - tryb najbardziej zautomatyzowany. Sam system wybiera czas odpowiedni na połączenie. Funkcja detekcji maszyn sprawia, że dialer decyduje również o tym, które połączenia należy odrzucić. Dzięki dużemu poziomowi automatyzacji, telemarketer oszczędza sporo czasu - decyzję o ponowieniu nieudanego połączenia podejmuje za niego inteligentny system. Tryb predictive dialing pozwala na prowadzenie masowych i co ważne, efektywnych kampanii telemarketingowych

    .

Za szybką konfigurację systemu, a także staranne dostosowanie funkcji do wymagań klienta odpowiadają specjaliści. Bogaty wachlarz usług dla centrów telemarketingowych dostępny jest na stronie internetowej datera.pl.


banki