kredyty hipoteczne

19.09.2016 12:00

5 praktycznych porad, jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi

Marketing treści jest obecnie jednym z najgorętszych tematów wśród marketerów odpowiedzialnych za e-handel. Jednak tylko 30 proc. z nich przyznaje, że potrafi go we właściwy sposób wykorzystać, a 55 proc. nie wie jak go dobrze przygotować. Eksperci wyjaśniają w 5 praktycznych krokach, jak dzięki interesującym i angażującym treściom można osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie.

Interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy śledzą marki w social media. Wartościowe materiały w formie tekstu, grafiki czy video potrafią również sprzedawać - generując 3 razy więcej leadów sprzedażowych niż w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych. Oto 5 praktycznych zasad ekspertów z Praktycy.com, jak tworzyć content, aby pomógł zwiększyć sprzedaż w biznesie internetowym.

1. Nakłoń odbiorcę do natychmiastowego działania

Różnica między wartościowym contentem na stronę sklepu internetowego, a na serwis www innego rodzaju, polega na tym, że ten pierwszy powinien zachęcać czytelnika do podjęcia natychmiastowej akcji. Jak pokazują badania Demand Metric, 86 proc. internautów przewija reklamy video, 44 proc. z nich ignoruje przesyłane wiadomości mailowe, natomiast 60 proc. zainspirowana rozmaitym contentem decyduje się poszukać więcej informacji o produkcie, który został w nim wspomniany. Poradnikowy tekst na zewnętrznym serwisie może jeszcze nie zachęcać do zakupu, ale np. linkować do strony produktowej.

2. Pozwól tworzyć content użytkownikowi

Konsument będzie najbardziej skłonny do podjęcia świadomej decyzji o zakupie, gdy dostarczymy mu przydatnej i nienachalnej informacji w postaci contentu tworzonego przez innych użytkowników np. recenzji czy opinii klientów (oczywiście pod warunkiem, że większość z nich nie jest negatywna). Jak wynika z raportu Nielsena, komentarze internautów są drugim najbardziej zaufanym źródłem informacji o marce, a w rzetelność deklarowanych opinii wierzy aż 70 proc. konsumentów. Rekomendacje jako unikalny content są również wartościowe pod kątem działań z zakresu SEO dla witryny sklepu.

3. Nie skupiaj się wyłącznie na konwersji

Wysoki współczynnik konwersji świadczy o skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Konwersja to jednak nie wszystko. Rosnąca lista subskrybentów sklepowego newslettera może prowadzić do wyższych wyników sprzedaży. Liczba lajkowanych i przekazywanych dalej postów w portalach społecznościowych świadczy o umiejętności dotarcia do użytkownika i zaangażowania go. Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania mogą się przełożyć na wygenerowanie większej ilości leadów sprzedażowych. Działania w ramach content marketingu trzeba mierzyć za pomocą wielu wskaźników i stale modyfikować strategię tworzenia treści dla e-sklepu w celu uzyskania coraz lepszych rezultatów.

4. Buduj komunikację z klientem wokół rekomendacji i słów kluczowych

Jak najszybciej sprawić, aby internauta dotarł na stronę e-sklepu? Z jednej strony niezbędne są kampanie reklamowe, ale również olbrzymią rolę odgrywa tworzenie odpowiedniego contentu. Jak podkreślają eksperci z Praktycy.com, firma w pierwszej kolejności powinna opracować strategię contentową marki i tworzyć treści związane z najchętniej wyszukiwanymi frazami w internecie, połączone z kategorią sprzedawanych produktów i usług. W ten sposób e-sklep ma szansę dotrzeć do nowych użytkowników i skłonić ich, poprzez interesujący materiał w formie tekstu, infografiki czy video do odwiedzenia witryny.

5. Lepiej być w jednej rzeczy dobrym, niż we wszystkich? po trochę

Nawet jeśli strategia omnichannel stanowi normę działania w przypadku wielu marek, to lepiej skupić się na wybranych i najbardziej kluczowych kanałach dotarcia do klienta, a nie działać w każdym możliwym na pół gwizdka. Eksperci z Praktycy.com zachęcają do wyboru od 2 do 4 najważniejszych dla e-sklepu kanałów dotarcia do internauty, aby osiągnąć najbardziej wymierne efekty. Nie sztuką jest np. pojawiać się we wszystkich możliwych serwisach społecznościowych, generując na nich podobne treści. Lepiej zaplanować strategię dystrybucji contentu, biorąc pod uwagę, w którym miejscu może znajdować się grupa celu i w jaki sposób najskuteczniej ją zaangażować, biorąc pod uwagę specyfikę danego serwisu.

I na koniec najważniejsza zasada - niezależnie czy tworzony content to zabawna infografika wrzucona na firmowym blogu, wpis na Fanpage'u czy chętnie rozpowszechniane video na kanale YouTube - zawsze musi opowiadać unikatową historię, przedstawioną w intrygujący sposób, która zaangażuje internautę.

banki